Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Apr 4 2008, 18:47
Bericht
|
|
![]() Neimheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.830 Sinds: 9-July 07 Van: Essen Gebruiker Nr.: 1.019 |
Slechte wil? Judas heeft op aanvraag van Jezus de Romeinen naar hem toe gebracht. Maar Judas was een slecht acteur, Jezus zegt hem dat zelfs:
QUOTE 47 Terwijl hij nog sprak, kwam er opeens een horde mensen aan. Voorop liep de man die Judas heette, een van de twaalf; hij ging naar Jezus toe om hem te kussen. 48 Maar Jezus zei tegen hem: ‘Judas, lever je de Mensenzoon uit met een kus?’ In werkelijkheid is onze Iskarot een zoon van Jezus, waarschijnlijk zelfs de leerling waar Jezus veel van hield, of dacht je dat Judas Jezus' zomaar kustte? Dit bericht is bewerkt door thaboy: Apr 4 2008, 18:50 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Apr 4 2008, 19:15
Bericht
|
|
|
Liefhebber van de Bron ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 106 Sinds: 16-February 08 Gebruiker Nr.: 1.706 |
Die "aanvraag" van Jezus kwam pas nádat Jezus bekend had gemaakt dat iemand hem verraden zou.
QUOTE Die ik zal kussen, die is het; grijpt Hem. En terstond trad hij op Jezus toe en zeide: Wees gegroet, Rabbi, en hij kuste hem. Maar Jezus zeide tot hem: Vriend, waartoe zijt gij hier? Toen traden zij toe, sloegen de handen aan Jezus en grepen hem. Juist, Judas kuste Jezus om aan de gevangennemers van Jezus duidelijk te maken wie zij moesten hebben. (Laten we hier overigens niet te lang over doorgaan i.v.m met het onderwerp van het topic.) -------------------- "The truth! The truth! Even if it were a crime,"
- Pamina, Die Zauberflöte W. A. Mozart |
|
|
|
Apr 4 2008, 21:54
Bericht
|
|
![]() Beheerder/Donateur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Beheerder Berichten: 3.365 Sinds: 26-April 05 Van: noord holland Gebruiker Nr.: 3 |
|
|
|
|
Oct 20 2008, 13:46
Bericht
|
|
|
Beginner ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 24 Sinds: 8-October 08 Gebruiker Nr.: 3.147 |
Ook ik ben er van overtuigd dat het een vrouw is, en dan wel om het volgende: Rood haar; ik heb veel afbeeldingen gezien van Maria magdalena en dan was ze vrijwel altijd afgebeeld met rood haar en omdat dit personage de enige is die een ketting om heeft. Ik las dat iemand zei dat Johannes vaak vrouwelijk werd afgebeeld om te spotten met de kerk vanwege een homofiel uiterlijk, dus misschien dat een ketting daar ook bij past maar mij lijkt dat erg sterk. Wat is het nut er van om 1 man af te beelden met een halsketting
-------------------- 'Degenen die de waarheid zoeken zijn meer dan vrienden, zij zijn broeders'
|
|
|
|
Feb 1 2010, 16:13
Bericht
|
|
|
Beginner ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1 Sinds: 1-February 10 Gebruiker Nr.: 5.594 |
als grafisch vormgever met een artistieke opleiding kan ik jullie toch wel bevestigen dat dit schilderij een erg bizarre compositie heeft. Ook de manier waarop de personages zijn afgebeeld is erg ongewoon.
Er lijkt geen 'geheel' in te zitten. Er word bv naar het bord (of is het een schaal?) gestaard dat voor Jezus op tafel ligt. Alsof er iets in ligt, men verwacht dat toch, maar die lijkt leeg te zijn. De personages lijken te staren naar onderwerpen die niet aanwezig zijn?! Het lijkt dus idd meer op een collage dan een geheel. Daarom dat ik ook zoiets heb van het lijkt wel of er hier meer achter zit, dingen lijken verplaatst? Weggelaten? Verwijdert? Of misschien zelfs overschilderd (als je uitzoomt lijkt het wel alsof er op een aantal plekken/kaders waarneembaar zijn net zoals wanneer men iets overschilderd)? Ik ben niet zo sterk in geschiedenis (vind het wel intressant, maar hoe ze het op school vertelden was alles behalve intressant) maar vind het ook zo raar dat er glazen op tafel zijn? Gebruikte men toen al glas om uit te drinken? Is naar mijn weten de eerste keer dat ik een afbeelding uit dat tijdperk zie met drinkglazen? Over glazen gesproken. Ze zijn allemaal wel gevuld, maar waarmee?! Waar is de fles/beker waarmee men dit inschenkt (heilige graal neem ik aan)? Het is idd een erg bizar/intrigerend schilderij waar men zich naar mijn mening terecht veel vragen bij steld. |
|
|
|
Feb 1 2010, 17:47
Bericht
|
|
![]() Moderator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Moderator Berichten: 2.299 Sinds: 3-March 07 Gebruiker Nr.: 777 |
Aardig detail dat rode haar
Nu is rood haar bijzonder. In de symboliek staat rood haar voor spirituele krachten. Mensen en dieren, sjamanen met rood haar werden vereerd. Over de hele wereld vind je dat ze hun haar of lichaam rood kleuren, vaak met rode oker. De vergelijking met bloed en leven zal duidelijk zijn. Of glas nu zo bijzonder is? De kunst van het glasblazen of verwerken is bij mijn weten al zeer oud. In elk geval ver voor Christus al bekend. Het is echter veel later geschilderd en vooral in Italië is glaswerk een historische vorm van meesterschap. Denk even aan Venetië. Maar zou het glas geen geestelijk vat of inhoud uitbeelden? Bij Maria met haar rode kleding denk je onwillekeurig aan de scharlaken vrouw. Een symbool voor de verleidelijk erotische vrouw. Rood is de kleur van de liefde maar ook van lijden. Rood past dan ook heel goed bij een hartstochtelijke vrouw. Rood is de kleur van de Roos die Maria wordt toegedacht. Maar de Roos was al veel eerder aan de vrouw gewijd. Denk even aan Venus en Afrodite. -------------------- ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
        ![]() |
Print Versie | Actuele tijd: 10th September 2010 - 21:48 |