Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Nov 24 2008, 22:05
Bericht
|
|
![]() Neimheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.830 Sinds: 9-July 07 Van: Essen Gebruiker Nr.: 1.019 |
jamaar jamaar, een linkje bewijst toch niets? Het komt uit notariele acten. De referenties zijn te vinden in desdecailles of wat het ook is, ik blijf het fout schrijven. En ik herhaal nog eens: Er is al jaar en dag geen enkele jadeactiviteit meer in Frankrijk. Meer zelfs, ik heb er geen enkele informatie over gevonden. Wou wel weten welk 'kleurtje' de jade had, bv. Info blijft welkom. Een linkje bewijst al meer dan een zin op een forum... En ik had het niet over jade, maar over metalen. -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 24 2008, 23:13
Bericht
|
|
![]() Master ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.472 Sinds: 8-February 07 Van: brabant Gebruiker Nr.: 727 |
Een zin op een forum bewijst dat iemand een site heeft gelezen, een link naar een site bewijst dat iemand de zin op het forum heeft gelezen
en jade: ik zou bruine jade veel interessanter vinden met het oog op een en ander... -------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Nov 25 2008, 17:10
Bericht
|
|
![]() Neimheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.830 Sinds: 9-July 07 Van: Essen Gebruiker Nr.: 1.019 |
en jade: ik zou bruine jade veel interessanter vinden met het oog op een en ander... Ik gok toch dat cilinders' Stickx... -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 25 2008, 19:13
Bericht
|
|
![]() Master ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.472 Sinds: 8-February 07 Van: brabant Gebruiker Nr.: 727 |
Wat is de link met jade???
-------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Nov 25 2008, 19:22
Bericht
|
|
Wat is de link met jade??? Ik dacht dat je dit bedoelde, ik zat er dus naast. En Jade is niet bepaalt bruin, zoals A.C.B. Doemlicht al aangaf. -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 25 2008, 19:48
Bericht
|
|
Beste thaboy: surfsmurfen! Bruine jade, zoek maar, ik ben te lui. Het enige zinnige dat ik kon vinden tot nu toe: QUOTE Bruine jade: Is zeer aardend. Het schept een band met de aarde, geeft troost en betrouwbaarheid en steunt de aanpassing aan een nieuwe omgeving. Bron: http://www.freewebs.com/maandans/stenen2.htm#jade En dit is toch wat Plato een tweegesprek noemde, als ik het goed heb. Dit bericht is bewerkt door thaboy: Nov 25 2008, 19:49 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 25 2008, 23:39
Bericht
|
|
welneen, geen tweegesprek, er wordt vrolijk meegelezen.
Misschien de bieb proberen? Een boekje over chinese jade. Altijd zinvol voor een spreekbeurt -------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Nov 26 2008, 15:10
Bericht
|
|
welneen, geen tweegesprek, er wordt vrolijk meegelezen. Misschien de bieb proberen? Een boekje over chinese jade. Altijd zinvol voor een spreekbeurt Misschien vind je in de bib van het K.U.Leuven zulke boeken, maar onze bibliotheek(op de hoek) heeft zo goed als geen informatieve boeken, dat zal goed zoeken worden. Dit bericht is bewerkt door thaboy: Nov 26 2008, 15:11 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
May 19 2010, 20:12
Bericht
|
|
de vrienden van Plantard kruipen uit de jade mijnen en ... Ben je zeker van die Jade? Klaas wist te vertellen dat het Git was dat hier werd gedelft. Ik kan de verwarring begrijpen, in het oud-Frans is git namelijk jaiet(gagaat). En Jaiet lijkt redelijk op Jade, vooral in het Frans. Maar wat is het nu eigelijk? -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
May 19 2010, 21:21
Bericht
|
|
![]() Webmaster/Donateur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Beheerder Berichten: 5.824 Sinds: 4-April 05 Van: Nimway, la vieu vièrge... Gebruiker Nr.: 2 |
de vrienden van Plantard kruipen uit de jade mijnen en ... Ben je zeker van die Jade? Klaas wist te vertellen dat het Git was dat hier werd gedelft. Ik kan de verwarring begrijpen, in het oud-Frans is git namelijk jaiet(gagaat). En Jaiet lijkt redelijk op Jade, vooral in het Frans. Maar wat is het nu eigelijk? En wat is GIT dan in het Nederlands? Ce gt noble dame M arie enzovoort... staat dat gt dan voor git? Ofwel voor Jade? -------------------- Een dag niet geleefd, is zonde van de tijd... Nullus est liber tam malus ut non aliqua parte prosit Er is geen boek zo slecht dat het in geen enkel deel profijtelijk is |
|
|
|
May 20 2010, 18:42
Bericht
|
|
Git is gewoon Git. klik
Jade daarentegen is een heel andere stof. Git in het Frans is Jais. Dat Gt misschien Git is lijkt ergens logisch. You made my day Hoewel, Git is Nederlands, geen Frans. Dit bericht is bewerkt door thaboy: May 20 2010, 18:53 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
May 20 2010, 22:50
Bericht
|
|
![]() Webmaster/Donateur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Beheerder Berichten: 5.824 Sinds: 4-April 05 Van: Nimway, la vieu vièrge... Gebruiker Nr.: 2 |
Git is gewoon Git. klik Jade daarentegen is een heel andere stof. Git in het Frans is Jais. Dat Gt misschien Git is lijkt ergens logisch. You made my day Hoewel, Git is Nederlands, geen Frans. Was ook als een logisch grapje bedoelt... Overigens zijn er wel degelijk jademijnen onder aan de Serbairou...ook volgens Klaas van Urk. Believe me. Misschien dat Tante Betje het antwoord weet...ik weet nl zeker dat zij het weet! -------------------- Een dag niet geleefd, is zonde van de tijd... Nullus est liber tam malus ut non aliqua parte prosit Er is geen boek zo slecht dat het in geen enkel deel profijtelijk is |
|
|
|
May 21 2010, 17:36
Bericht
|
|
Eens vragen (het leek me ook al straf dat zoveel sites dan maar Jade schrijven).
-------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
![]() ![]() |
        ![]() |
Print Versie | Actuele tijd: 7th September 2010 - 00:54 |