Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Nov 23 2008, 16:27
Bericht
|
|
![]() Neimheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.830 Sinds: 9-July 07 Van: Essen Gebruiker Nr.: 1.019 |
Cardou word door Henri Boudet uiteengetrokken naar "Chart How". Dat kan worden uitgelegd als dat de Kelten zichzelf afvroegen hoe ze voorbij die berg gingen komen met hun karren. Oftewel zouden we het kunnen verklaren als dat ze het met karren gebouwd hebben. Ik bedoel dus dat ze de rotsblokken met een soort karren naar boven gebracht kunnen hebben.
Ik las ergens ook dat Sauniere een wijnplantage bezat, klopt dit? En dan hetvolgende: wijnbouw De Languedoc is volgens mij dus een redelijk vruchtbare streek, de voedseltoevoer van de bouwers van de Cardou moest dan ook optimaal geweest zijn. Mocht er nog bij iemand iets te binnen schieten, ik zoek nog: 1. vondsten van de Serbairou die op een redelijk hoge kennis wijzen 2. groeves in de omgeving (waarom eigenlijk? De materialen zouden ook van Mars aangevoert kunnen worden... ) 3.sporen van oude beschavingen in de Languedoc -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 23 2008, 21:39
Bericht
|
|
![]() Master ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.472 Sinds: 8-February 07 Van: brabant Gebruiker Nr.: 727 |
ahum, misschien de eerste paar pagina's van LVLC proberen? Daar heb je enki, ET phone home, atlantis en stonehedge overgoten met prachtige volks- en echte etymologie en een vleugje bijbelse geschiedenis. Zaak is om woord per woord te lezen, zelfs als je de verstopte dingen dan niet meekrijgt, is er nog meer dan voldoende voor je vragen. Begin met avant propos en observation preliminaire. Als je problemen hebt met een zin, stuur je me maar een pb. Fouten en gekke woordkeuzes moeten je aandacht vangen. Probeer maar. In het ergste geval leer je ongewild wat frans bij.
en ivm de chart how - how (to) chart misschien? Er staan er al minstens twee in het boek, en wsch nog meer, maar ik ben nog puzzelend :-) Als steeds zou photoshop de zaak vooruit geholpen hebben (en om op je andere vraag te antwoorden, over hoe het met de vertaling zit: prima, maar ik geef niets meer vrij zolang de zaken hier gaan zoals ze gaan. Maar als er wat animo is om het over dat eerste stuk nu eindelijk eens dingen samen te leggen, dan wil ik gerust een volgend stuk vertaling plaatsen.) Geen wijnplantages. niet in de verste verte. Niet van Alet tot Bugarach. Ik sluit niet uit dat het kan, zeker op de RLCheuvel moet dat kunnen. Waar hij een plantage zou hebben, weet ik niet. Wel groeves. Er staan er al wat op de NGI-kaart, die kan je gewoon over internet bestellen he (of eens een scan vragen aan iemand). Andere staan er dan weer niet op, met name de vermeende (?) goudmijnen. LVLC heeft het verdoken over de Cardou ingaan. Voor de finesses: blijven Frans leren. En als ik de zaak goed lees, dan staat er ook waar de menhirs vandaan kwamen (die die niemand schijnt te zien op het terrein - ik veralgemeen, maar er staan er heus ook wél), of toch de oorspronkelijke die later werden geïmiteerd. Dat vergt wat tussen de regels lezen in de eerste 15 blz, het zal er in het laatste hoofdstuk ook wel over gaan maar dat is al zo complex gecodeerd, dat is wat hoog gegrepen, beter bij het begin beginnen -- zo heeft Boudet het ook bedoeld, een rustige oefenstrook en dan het betere werk. Sporen van oude beschavingen?? euh, waar te beginnen?? De oudste rotstekeningen zijn in de regio gevonden, er is keltiberische en legurische kunst, ik voeg er even cyclopische kunst aan toe, Merovingische grafgiften die recht van de asteken hadden kunnen komen, .... Punt is alleen dat er een gat zit in de regio's die systematisch zijn uitgekamt op de oost-westas van de belangrijke vindplaatsten, oostelijk van niaux is er niet meer gezocht tot voor kort. Ik zou wel eens willen weten hoe het zit met de speleologische vooruitgang sinds 2005 in de regio RLB. Mocht iemand die zich niet thuisvoelt in codes lezen zich daarmee willen bezighouden tot algemeen nut, dat zou tof zijn. Ook steensoorten die je er vind interesseren me wel met het oog op de eeuwige vulkaan en verglaasde gangen. o, ja, we weten ook nog dat borde neuve misschien barde neuve heet. Misschien ook iets voor het mappen? en we weten dat er iemand nu al kan beginnen zagen voor de zomervakantie :-) -------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Nov 23 2008, 23:44
Bericht
|
|
![]() Master ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.472 Sinds: 8-February 07 Van: brabant Gebruiker Nr.: 727 |
![]()
-------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Nov 24 2008, 10:52
Bericht
|
|
![]() Brondeskundige ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 506 Sinds: 27-April 06 Van: Belgie Gebruiker Nr.: 262 |
Beste Thaboy,
Boudet geeft heel wat antwoorden op je vragen, net zoals MVLK reeds terecht heeft opgemerkt. Ondanks dat in zijn werk veel gekke conclusies staan staat er naast de te ontcijferen woorden heel wat boeiende info. Het gaat erom dat je tussen de lijnen moet kunnen lezen. Vergelijk het met een tekst die voor een gewone profaan niet veelzeggend is, het is gewoon een beschrijving van een volk, streek of plaats. Voor de ingewijde die de symboliek en diepere betekenis begrijpt is het een schat aan informatie. En nog even een misverstand uit de wereld helpen... met een ingewijde bedoel ik niet dat je tot een bepaalde orde of genootschap moet horen. Gewoon je oortjes en ogen (liefst 3 Lees LVLC met de kennis die je nu al hebt en bedenk dan; wanneer Boudet A zegt bedoelt hij dan A of iets anders? Veel geluk |
|
|
|
Nov 24 2008, 19:43
Bericht
|
|
![]() Neimheid ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 1.830 Sinds: 9-July 07 Van: Essen Gebruiker Nr.: 1.019 |
Dat is het hem nu juist, ik heb al moeite met gewoon Frans, wat moet ik met een extreem gecodeerd boek van 310 pagina's geschreven door een persoon met véél religieuze achtergrondkennis?
Ik zal het wel eens proberen, en @ mfkzt: ik houdt altijd mijn ogen en oren open, maar dat kan soms tot zeeziekte leiden(voor wie het niet weet is zeeziekte een oorzaak van overtollige en tegenstrijdige informatie op de zintuigen). En MVLK, heb je die bovenste foto ook in het groot? Het zal wel niets zijn, maar toch even checken... En ik ga twee vinkjes toevoegen op mijn kaartje dankzij MVLK(op vraag 3 en 2), dat is namelijk onomstotelijk. Er zijn toch geen bodemkundigen in slaap gevallen achteraan? Op de eerste pagina heeft Boudet het over de Galatas, welke de Galliërs zouden zijn, dit woord is grieks voor melkman. oftewel l'homme du lait. Dit is fonetisch gezien: lomdulè. Dit kan le module of le duo ML(?) vormen. Is iemand hier iets mee? En volgens de Grieken zouden de Galliërs extreem sterk zijn... sterk genoeg om piramiden te bouwen? Dit bericht is bewerkt door thaboy: Nov 24 2008, 20:14 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 25 2008, 00:00
Bericht
|
|
![]() Brondeskundige ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 506 Sinds: 27-April 06 Van: Belgie Gebruiker Nr.: 262 |
Dat is het hem nu juist, ik heb al moeite met gewoon Frans, wat moet ik met een extreem gecodeerd boek van 310 pagina's geschreven door een persoon met véél religieuze achtergrondkennis? Ik zal het wel eens proberen, en @ mfkzt: ik houdt altijd mijn ogen en oren open, maar dat kan soms tot zeeziekte leiden(voor wie het niet weet is zeeziekte een oorzaak van overtollige en tegenstrijdige informatie op de zintuigen;)). Dat is het hem nu juist Thaboy. Als je er klaar voor bent zal de juiste info jou invallen en geen zeeziekte geven. Twijfel niet te veel aan jezelf, ook ik ben nog vaak zeeziek |
|
|
|
Nov 25 2008, 17:18
Bericht
|
|
Twijfel niet te veel aan jezelf, ook ik ben nog vaak zeeziek Wie weet wat word de bestemming van dit schip... zal het de Caraïben worden, of zal het op de bodem belanden? (en @ moderators/admins: verwijder mijn laatste berichtje maar, dubbele posting Dit bericht is bewerkt door thaboy: Nov 25 2008, 17:19 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Dec 25 2008, 11:32
Bericht
|
|
![]() Beginner ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 3 Sinds: 21-December 08 Van: Wijnegem, België Gebruiker Nr.: 3.736 |
Indien dit herhaalde info is, mijn oprechte excuses.
Ingang in de Serbairou: ![]() Bron: http://rennes.digital-culture.de/news/late...-serbairou.html De auteur stelt zich de vraag of deze ingang natuurlijk is, of duidt op menselijke activiteit in de vorm van een mijn. Thaboy zocht naar groeves in de buurt, dus? In volgende tekst staat vermeld dat de Serbairou ook wel "das Flurstück" wordt genoemd. Bron: http://rennes.digital-culture.de/index2.ph...pdf=1&id=38 Een "Flurstück" is een kavel. Het komt erop neer dat een kavel een samenhangend stuk grond is dat gebruikt wordt voor (land)bouw. In ieder geval wijst dit erop dat de Serbairou gebruikt werd als kavel voor 1) mijnbouw of 2) wijnbouw. Mijnbouw lijkt me logisch gezien de bovenstaande bron. Wijnbouw is echter niet uitgesloten. Verder wordt vermeld op wikipedia dat een kavel meestal werd afgesloten/afgebakend. Indien de Serbairou een kavel was, werd ook deze afgebakend, en wel door de Keltische cromlechs die de berg omgeven. Dit heeft Boudet ook geschreven in La Vraie Langue Celtique. Interessante bron: http://www.balkanforum.info/f16/berg-serbairou-7749/ SC. -------------------- "Having no faith does not invoke God's anger. It invokes mine." Stephanus Georgus Crucis † |
|
|
|
Dec 25 2008, 12:52
Bericht
|
|
Erg interresant. Bedankt
Dus we hebben óf voedsel, óf mijnbouw. Nu nog uitzoeken welke van de twee het was. Ik hou me er nog wel mee bezig. En er zijn wel meer openingen in de Serbairou en erbuiten. Gatenkaas lijkt me de beste beschrijving. -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Dec 28 2008, 23:41
Bericht
|
|
Het is de facto één kavel, die niet alleen door twee rivieren omsloten wordt, maar bovendien aan de kant vd rivieren een vierkant grondvlak heeft. ware het niet dat de vierde kant niet klopt, ik zo voor een afgeknotte piramide tekenen. En een in een berg ingewerkte piramide zie ik nog niet zo. Aan de overkant, net achter de helling vd duivelsstoel, ligt er ook al zo'n merkwaardig platte plek waar ik erg gekke sensaties had, maar dat steek ik volkomen op het nakende onweer dat toen elk moment kon gaan losbarsten :-)
-------------------- As-tu éprouvé cela quelquefois, le frisson historique? -- Flaubert |
|
|
|
Jan 21 2009, 15:55
Bericht
|
|
Goed, waar zit die piramide van me? Eerst wil ik zeggen dat ik dit alles nooit had kunnen klaarkrijgen zonder MVLK en Doemlicht, mijn oprechte dank aan beide personen. Ik wil dit zo snel mogelijk zo goed mogelijk afwerken, dat ik van het achtervolgende idee af ben.
Ik had dus het idee dat de Cardou en de Serbairou piramides waren. Het idee van de Serbairou heb ik redelijk snel laten varen. Dan heb ik een afbeelding van de Cardou geplaatst waarop de piramidevorm duidelijk zichtbaar was. We hebben de wildste speculaties op dit topic(en zelfs verder We moeten ons enkele vragen stellen: -waarom daar? -waarom? -wie? -hadden de bouwers de middelen? Met enkele had ik het erg moeilijk, daarom nog maar eens dank aan iedereen die geholpen heeft. Waarom daar? Uit vele verslagen kon ik afleiden dat de grond daar één en al rots is. Van wegzakkingen war er toen nog geen sprake. Ook zal er een vlak terrein nodig geweest zijn, dit zou voor de ervaren jade-mijnbouwers op de Serbairou geen probleem geweest mogen zijn. waarom? lees: recapitulatie wie? Ik dacht eerst aan Atlantiërs. Nu nog steeds, maar ik heb geen zin om te wachten op onze duikerarcheoloog waar ik en MVLK in een ander topic naar vroegen/vragen. En ik heb ook geen zin om de Atlantis-legende eerst te bewijzen op een andere manier. Dan zou ik namelijk een dozijn teams onder mijn bevel hebben en zou ik gewoon de Cardou kunnen echo'en Hadden de bouwers de middelen? Als er Egyptenaren bij betrokken zijn, dan kunnen we ervanuit gaan dat het een 'ja' is. --- Opmerkingen of toevoegingen zijn meer dan welkom. Ook tegenbewijs is meer dan welkom. Orpheus schreef: QUOTE De Romeinse steden hadden een noord-zuiden lopende straat die ook cardo werd genoemd. Een soort meridiaan dus? En om nog een mooie foto te plaatsen: Cardou En kijk ook naar de andere Cardou Dit bericht is bewerkt door thaboy: Jan 21 2009, 16:37 -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Jan 24 2009, 21:09
Bericht
|
|
![]() Liefhebber van de Bron ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Gebruiker 2de categorie Berichten: 196 Sinds: 12-November 08 Van: België Gebruiker Nr.: 3.393 |
Paul Liekens heeft in een boek van '82,' Piramide energieën in de praktijk' geschrebven over een piramide boven Nice, in Falicon.en de ouderdom wordt geschat op 4333j aar.
Op luchtfoto's van in Bosnie, tijdens de oorlog, is ook een piramide ontdekt. http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=442" target="_blank"> http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=442 |
|
|
|
Oct 11 2009, 11:50
Bericht
|
|
Pierre Plantard in het tijdschrift Vaingre:
“Our TREASURE, that of the PRIORY OF SION, is the SECRET of the BLACK ROCK (‘ROC NOIR’). Revered since remote antiquity by those who believed in its immense power, it was confused with the DEVIL, and even LABOUISSE-ROCHEFORTE wrote, in a poem intended for the initiated: ‘The Angel of the bastard race, In a tone at once dry and crazed, Keeps constant guard over This immense income...’ and only the initiated could understand that the treasure was not gold, but the considerable energy that the MASTER of the genie - he who knows the secret - has at his disposal.” -------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
Nov 7 2009, 14:37
Bericht
|
|
2. groeves in de omgeving QUOTE(Jean) Niet heel ver van de alcor verraad zich een vroege beschaving. Boudet's boek snijdt hout. Het zichtbare deel van het complex is ca. 20 x 20 meter. Douzet heeft er al eerder melding van gemaak op de site van Perillos en hij en gaat ervan uit dat het een steengroeve is. Na blootleggen afgelopen juli (uitgeraven e.d.) kwam een symmetrische fundering tevoorschijn. Het is oud, lijkt op een was/badplaats of een fundering voor een gebouw. Het complex is waarschijnlijk nog groter. In december gaan we terug om te kijken of er meer te vinden is. Wat ik al zei; Boudet's boek LVLC is misschien een gecodeerd boek, maar zeker is dat het een feitelijk boek is over de vele historische bezienswaardigheden in de omgeving van RLB. Al met al ik wandel er graag! Bron en fotomateriaal. Dit bericht is bewerkt door Bernardus: Nov 8 2009, 15:39
Reden voor bewerken: Op verzoek van de auteur
-------------------- Als een mens met zekerheden zal beginnen, zal hij in twijfels eindigen, maar als hij met twijfels zal willen beginnen, dan zal hij in zekerheden eindigen. F. Bacon
|
|
|
|
![]() ![]() |
        ![]() |
Print Versie | Actuele tijd: 7th September 2010 - 01:11 |