Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: holle aarde
Terug naar de Bron > MYSTERIEUZE WERELD EN LEGENDES > Alternatieve "weten"schappen > Overigen
Pagina's: 1, 2, 3
nollekes
Taboewereld. Taboezijde. Taboekant. Taboedeel. Taboesite. Je kiest maar uit.
nollekes
Thaboy, ik tracht uit te vissen wat er in 1994 zo belangrijk was. Je alludeerde daar op.
thaboy
QUOTE(nollekes @ May 11 2008, 23:09) *
Thaboy, ik tracht uit te vissen wat er in 1994 zo belangrijk was. Je alludeerde daar op.

Ik weet niet meer in welk topic het was, maar ik zal het je wel zeggen via PB, als er natuurlijk nog iets bij kan, zoals ik van A.C.B. Doemlicht hoorde.
----

We hebben het al wel de hele tijd over de holle aarde nu, maar hoe is het er gekomen? welk soort gas zit er in de kern, hoe is de aarde hol geworden?
----

En nog een tip: op youtube vind je enkele mooie filmpjes over bijv. admiraal Byrd.
A.C.B.Doemlicht
. . . . . . . . . . MERCATOR KAART UIT 1569 . . . . . . . . . . .

> EEN FILMPJE OP YOU TUBE MET VEEL PLAATJES (let eens op de foto op 4m6sec) <
thaboy
@ A.C.B.D.

Ik denk toch dat dat de noordpool is. Of zie ik scandinavië verkeerd?
Maar wat is die rots ofzoiets in het midden?
---

Ik zal ook nog een link plaatsen naar een filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=97YkOWwUE2Y (er zijn nog 2 delen met dezelfde titel maar dan part 2 en 3)
A.C.B.Doemlicht
Ik laat het open Thaboy!
thaboy
Je laat wat open?
MVLK
Ik citeer uit hollow earth, van David Standish, p 56_57:

"The idea of an open polar sea got a boost when Gerardus Mercator's revolutionary - and beautiful - world map appeared in 1569. It rendered the earthly sphere into rectangular grids for easier use by navigators, even though the proportions got pretty weird in the north and south, with Greenland looming like Godzilla over puny North America cringing beneath it, one-tenth its size. Showing the artic regions according to this scheme proved impossible, so Mercator drew another map of the Arctic, from a point of view in outer space above the planet. He combined several tradional elements - including an open polar sea - primarily drawing on a fourtheenth-century text, now lost, called The Travels of Jacobus Cnoyen of Bois le Duc.[wat alweer nabij Stenay ligt] It contained a summary account of travels to the north by an English friar who had gone there for King Edward III and wtitten a book about it, Inventio Forunatae, also now lost. But Mercator read Cnoyens's book, and wrote a long letter about it tot John Dee, Queen Elizabeth's astrologer, in which he seys the friar, using "magical arts" claimed to have seen this utmost notherly place in 1360. The friar said that four arms of the sea rushed as torrential rivers between Arctic landmasses to form an ocian at the top of the wordl. These rivers crashed together at the pole, forming a terrible maelstrom that plunged into an abyss, the foaming water sucked down into the center of the earth. And so Mercator drew it in his polar map. Mercator places as his centerpiece at the pole a dark craggy rock - the legendary Rupes Nigra or Black Precipice, the lodestone mountain toward which all compasses presumably pointed[...it's circumference is almost 33 French miles, and it is all of magnetc stone. And is as high as the clouds, so the Priest said, one can see all round it from the Sea, and thati si black and glistening"--fragment uit de genoemde brief]. the projection suggests a broken donut, with an i nner sea ; Thus his map of polar regions inadvertently served as an advertising poster for the open polar sea and a shortcut to asia - and one that Symmes certainly knew."

Zodus: Mercator schrijft zelf dat hij zich baseert op een boek, waarin door magische kunde de pool bezocht werd. Next.
A.C.B.Doemlicht
AMSR - E sateliet opnamen

De bovenstaande link laat op YouTube een vrij recent filmpje zien van de Japanse AMSR - E weer sateliet.
Deze sateliet passeert ook het noordpoolgebied, in deze opname zie je vrij duidelijk een 'rond gat' verschijnen (beginnende ongeveer rechts boven met op ongeveer 6 sec. een vrij duidelijk beeld).

De volgende foto's ter verduidelijking voor deze video beelden:

Nasa geeft geen sateliet beelden van de Noordpool vrij!
MVLK
wel interessant: meteorieten op de pool
MVLK
plaatjes genoeg nogthans:
hierzo

en hier

hier mits in te loggen

etc etc.

Trouwens, waar denk je dat santa vandaan komt met z'n vliegende slee?? alles vliegt daar banana.gif
A.C.B.Doemlicht
Linken om eens uitgebreid te lezen voor hen die wat meer willen weten:

> 1 <

> 2 <

> 3 <

> 4 <

> 5 <

En speciaal voor Thaboy (van de auteur van Tarzan: Edgar Rice Burroughs)

> At the Earhts Core (Gutenberg Project) <
MVLK
dank je vriendelijk daarvoor
MVLK
thaboy
Ja, bedankt A.C.B.D. smile.gif
thaboy
(Gen 3:24)
En nadat hij hem had weggejaagd, plaatste hij ten oosten van de tuin van Eden de cherubs en het heen en weer flitsende, vlammende zwaard. Zij moesten de weg naar de levensboom bewaken.

Heracles' elfde werk:

Herakles moest de gouden appels van de Hesperiden roven. De Hesperiden zijn dochters van Atlas, en zij bewaken de tuin met de gouden appels die Gaia als huwelijksgeschenk aan Zeus en Hera heeft gegeven. De honderdkoppige draak Ladon helpt hen daarbij. Na vele omzwervingen bereikt Herakles ten slotte Atlas, een der Titanen die het hemelgewelf moet torsen. Atlas pakt zelf de appels, als Herakles zijn taak even overneemt. Toen Atlas het hemelgewelf niet meer wilde overnemen, kreeg Herakles hem met een list zo ver om nog even het gewelf te torsen, waarna Herakles er natuurlijk snel vandoor ging. Herakles wijdt de appels aan de godin Pallas Athena. Deze geeft de gouden appels weer terug aan de Hesperiden. Tijdens deze reis bevrijdde Herakles tevens Prometheus. Hij was een titaan die voor straf aan een rots zat vastgeketend en iedere dag gemarteld werd door de adelaar Ethon die uit zijn lever pikte, welke 's nachts weer aangroeide.

heen en weer flitsende vlammende zwaard, draak?
Hesperiden, cherubs?
appels, appels?

Nog ééntje om het af te leren:

De bergen danken hun naam aan de mythologische oorsprong van de Straat van Gibraltar. Herakles zou op één van zijn tochten het Atlasgebergte, dat toen nog vanuit Noord-Afrika doorliep tot het zuiden van het Iberisch schiereiland, in twee gereten hebben, zodat er een doorgang kwam tussen de Atlantische Oceaan en de Middellandse Zee.

Dit laatste deed hij om bij het meest westerse land te komen, waar deze appels vandaan kwamen.

Enfin toch nog één:

De negen eilanden van de Azoren zijn alle van vulkanische oorsprong. De hoogste vulkaan is de Pico op het gelijknamige eiland, die 2351 m hoog is, en daarmee de hoogste piek van heel Portugal. De westelijkste eilanden, Flores en Corvo, liggen circa 500 km van het zuidoostelijkste, Santa Maria, vandaan.

Vulkanisme? Draken? vlammend zwaard?
...
Aha, vulkanisme is één van de sleutelingangen naar de onderwereld/hiernamaals/hemel/tartaros/taboeland/...

Alles past, die gouden appels zouden mede het geheim van onsterfelijkheid bevatten, net als die van de boom des levens.
Nu vraag ik mij af wat de Cherubs/hesperiden zijn...
---

Ik gebruik hier het woord hemel als aanduiding van het land voorbij de polen, stel je voor dat je afdaalt, opeens kom je uit een grot naarBOVEN gekropen, dus voor hun zijn zij boven en wij beneden(qua zwaartekracht). En ook nog dit eventjes:

God zei: ‘Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassa’s van elkaar scheidt.’ 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel. Het werd avond en het werd morgen. De tweede dag.

In het midden van het water? de aardse oceaan en de oceaan van hierbeneden, als er een opening is uiteraard.
---
Conclusie: de eerst bekende ingang naar de hemel bevond zich op de Azoren, en deze Azoren is de tuin van Eden, maar ik vermoed dat de tuin zelf onder de Azoren ligt, net als de 2 bomen en die éne rivier.
---

een hele boterham, niet?
MVLK
Wie helpt mij verder?

in de these dat er een holle aarde is, zou door actie-reactie de binnenkant dan niet de andere kant kunnen opdraaien? de buitenaarde draait om haar as. Onder de korst zit een vloeibare mantel. Deze kan erg dens zijn door de combinatie van materiaal dat een impulsmoment krijgt en een krimpende aardkorst door afkoeling. Optie één is dat binnenin de vloeibare massa alsmaar taaier wordt, en een binnenruimte oplevert die meedraait met de buitenwereld. Wat zou dat voor de binnentijd betekenen?

Maar er kunnen ook verschillende sferen zijn. Vast - vloeibaar - vast, waarbij vloeibaar niet enkel vloeibaar gesteente kan zijn maar ook water, gassen onder druk, ... In dat geval zouden twee sferen in tegengestelde richting draaien. Zou dit magnetisme kunnen veroorzaken? Wat zou dat opleveren voor het tijd-ruimteveld?

een centrale zon - hoe komt die dan in het centrum? Was die altijd al het centrum, en trok deze andere stoffen aan? Is de binnenzon de magneet, en staat deze niet centraal, maar tegen het magnetisch punt aan?

Ik snap maar niet waarom onze polen afgeplat zijn ipv een kegelvorm te hebben. Simpele verklaring?
MVLK
is er interesse in de lijst van (engelstalige) holle aarde-romans die tot 1915 verschenen zijn?
thaboy
Magnetisme is mogelijk, maar reken niet op een te hoge waarde, want magneten trekken niet alleen staal aan, maar stoten ook organisch materiaal af. Er staat ergens in Nederland een anti-zwaartekrachtskabine waarbij een magneet alle soorten organisch materiaal afstoot.

Ik denk niet dat de binnenkern aantrekkingkracht heeft, toch niet veel. Want iedereen die binnen geweest is beschreef levende wezens, deze zouden door de kern worden opgeslokt.

Maar ja, ook voor mij is de kern een heel raadsel. Er kan verklaard worden waarom de binnekant hol zou zijn, bijv. dat deze binnenkant eerst ijs was wat dus eerst vast was, daarna is die kern daar gekomen (God weet hoe) de substantie is gesmolten en vormde onze oceanen en zeeën, ook de oceanen en zeeën van de andere kant (Hierbij in ons achterhoofd houdend dat ijs een groter volume heeft dan water).

Stel dan dat eerst het water er was, meteoren en stoffen worden hierdoor aangetrokken, als de schaduw op het water is gekomen, dan word dit ijs (na verloop van tijd). Nu is het dus gegroeid. Andere stoffen en meteoren komen hiernaartoe en komen samen,rond de kern van ijs. Dan komt die kern daar in het midden van het ijs en het ijs smelt, door grondwater en druk smelt het water en vormt het dus al het water op de aarde.

De enige vraag: waar komt die kern vandaan?

Is het iets spiritueel?
Wetenschappelijk?

Ik ga eens kijken hoe sterren worden gemaakt, en of het in deze situatie mogelijk is.
MVLK
lees in alternatieve wetenschappen/overige de leviterende kikkers nog eens, die worden net aangetrokken doordat ze gemagnetiseerd zijn. Er is een verschil tussen één en twéé magneten. Als de kern een zwakkere magneet is...Die daarom kern is geworden, omdat het aangetrokken wordt naar het magnetisch punt dat door de draaiing ontstaat.
thaboy
Zou goed kunnen, maar ik zat zo eens te denken: als er een rotsblok was bestaande uit een materie die wij nog niet kennen (radioactief) deze trok het water aan en werd later de kern. Maar die magnetisering kan ook, of een samenraapsel van energie.

Energie? Ergens bij LVLC heb ik gepost over een soort ritueel in de cromlechs, maar stel dat die energie... Stel dat enkele plaatsen op aarde (Mt. Everest, Grand Canyon en later ook stonehenge, piramide van Gizeh,...) deze energie uit de kosmos naar het centraal punt stuurt en zo de kern werd gevormt.

Stel nu eens dat Sauniere werd betaald door het volk onder hem, om te mediteren in de duivelsstoel, zodat de energie naar één van hun tempels en de kern werd gestuurd. De kern omdat deze dan voor deze energie kan zorgen, energie voor UFO's en andere technologieën, maar ook op spiritueel vlak zou dat enorme vooruitgang betekenen, één man is natuurlijk een detail, maar alle beetjes helpen.
MVLK
Misschien moet je je eens verdiepen in leylines en hoe die gemarkeerd worden? als opstapje Vergeet de theorie dat het als wegmarkering zou dienen - dat werd met bomen gedaan, weet ik uit persoonlijke ervaring. In de regio landen - zoutleeuw - hoegaarden... is er een zéér krachtig veld, en daar staan er heel wat immense kerken waar de lokale bevolking tien keer in kan. Reden is omdat de kerk zelf als 'kristal' funcitioneert - vandaar ook de gothische bouwstijl, denk maar eens over de vorm vd torentjes etc en onze huidige antennes.... De spits staat pal boven het altaar...
Belangrijke andere energetische fenomenen werden vaak met kapelletjes aangegeven. Daarom vind je soms in the midst of nowhere plots een kapel. Eérst is er de kapel, dan het dorp - overal in Vlaanderen. Kan je voor Essen in de bieb ook eens nagaan. langs het spoor staat denk is ook zo'n 'geval', als ik me goed herinner.
RLC heeft vast leylines en andere merkwaardige energiepunten, maar die worden 'verstoord' door de ondergrond. Vandaar de nood aan opstaande stenen, die als mikpunt kunnen dienen, net zoals een kerktoren. Samen versterken ze het effect, misschien geleiden ze ook door de energie te concentreren. Boudet heeft het steeds over de griekse kruisen. lijkt ook wel aardig op een gothische nok, niet?

gruwelijke stem, maar vat wel een paar linken mooi samen
thaboy
Dus dan zijn er ook recentere van deze bouwwerken? Is de Roseline ook een Ley Line? Want dan is de Eiffeltoren waarschijnlijk een enorm krachtige plaats.
---

Even een samenvatting over de kern:

1. meteoor (kern in wording) trekt water aan.
2.andere meteoren worden door het water aangetrokken.
3. de schaduw die door stap 2 ontstaat zorgt ervoor dat alle water stolt.
4. dit ijs trekt meer meteoren aan en ontstaat de aarde.
5. doordat de kern gloeit doormiddel van spirituele energie (veel supernova's zodat er meer kosmische energie was?).
6. door 5 smelt het ijs en zo worden de zeën gevormd.
7. verschillende beschavingen bouwen constructies om de energie te concentreren op de heilige steen/kern/meteoor/...

Er komen op aarde wel vaker "heilige stenen" voor, is de "moeder" van deze stenen misschien deze kern die door een gelijke gravitatie op zijn plaats word gehouden? Dus dat alle ander van die stenen verwijzen naar de kern?
---

Als Sauniere/Boudet/Gélis "krachtgevers" waren dan moeten ze de laatsten zijn geweest in 100 jaar tijd. En volgens mij gebeuren er in dat geval dingen waarvan zelfs Nostradamus of Einstein ze niet kunnen voorspellen, neem bijvoorbeeld de wereldoorlogen, broeikaseffect...

Ik moet nu denken aan het gat in de ozonlaag, dit was toch bij Antarctica?
thaboy
Maar waarom zijn er 2 gaten op de noordpool en de zuidpool? Laten we eens naar de tijd van toen gaan, het water is juist bevroren dus zitten we tussen nr. 4 en nr. 5

Door het stollen van het water (neemt een groter volume in) breekt de korst, er ontstaan breuklijnen, deze worden op nr. 5 gedeeltelijk terug opgevult. Echter word ook door het magnetisme van de kern, die het grootst is op de Noordpool en dan groter op de Zuidpool en dan de rest van de aarde, het ijzer in de grond op de zuidpool en nog meer op de noordpool word gedeeltelijk naar binnen getrokken waardoor er grotere scheuren ontstaan en de kleine brokstukjes ijs zich met de grond vermengen.

Bij het ontstoken worden van de kern bij stap 5, smelt het ijs en ontstaan de oceanen, en de polen worden puur modder en worden naar het centrum van zwaartekracht toe getrokken. Nu zitten de oude polen dus op zo'n 5 km diepte rond de polen.

Dit verklaard bijv. waarom de zuidpool een kleinere opening zou hebben dan de noordpool.

Als deze modder in de aarde word geperst, dan zouden we dat merken, dus nog even dit:

Zuidpool:

de gebergtes van Antarctica worden hierdoor gemaakt.

Noordpool:

Vul zelf maar in: Groenland, Canada, Scandinavië, gedeelte van Siberië,...
Ik zeg niet dat het ze allemaal zijn, ik weet dat het onmogleiojk is om ze allemaal tegelijk als resultaat te hebben, maar ééntje, of zelfs twee zijn hier toch wel het gevolg van.
A.C.B.Doemlicht
QUOTE(thaboy @ May 10 2008, 15:50) *
Wel nu vraag ik jullie op eens naar het volgende filmpje te kijken, maar je moet vooral goed luisteren(volume een beetje lager zetten is aangeraden):

http://nl.youtube.com/watch?v=ggIukrUz_lk

Dan vraag ik jullie om het volgende te bekijken, ook weer goed te luistern (op het einde allesinds):

http://nl.youtube.com/watch?v=_xdkK8WFFWc&...feature=related

Denken jullie wat ik denk?
In het laatste filmpje word er over 2000 °C gesproken, maar dit kan verward zijn dankzij het graviteitscentrum, zoals hierboven beschreven.

Heb ik ook nog een totaal off-topic filmpje voor je: > O it sounds So Nice <
berkana
He, dat is toch verbazingwekkend A.C.B.
"chaostheorie" maar dan in geluid smile.gif, hier heb ik niet zoveel kennis van maar is het zo dat bij "veel" geluid of bij bepaalde frequenties het geluid op band hetzelfde klinkt?
Wel leuk, bij de "drillers" is het gelijk de hel tongue.gif. Ik geloof dat het 14 km diep was onder Siberie, voor boren naar beneden is dit veel maar voor de doorsnede van de aarde is dit een peuleschil en is het vlak onder ons!
Het was 2000 Fahrenheit, nog heet genoeg om de microfoon te laten smelten!
Ikzelf weet nog niet echt wat ik er van moet denken, als je een gat boort van 14 km, werkt dit dan als echoput voor "onze" geluiden vanover de hele wereld die in de korst resoneren of geluiden van binnenuit?
thaboy
@A.C.B.Doemlicht

Hoe bedoel je off-topic? geluiden onder de aardkorst zijn toch on-topic, in dit geval?
A.C.B.Doemlicht
Ik weet niet wat ik er van moet vinden dus heb ik maar eens een beetje doorgezocht op wat zoektermen.
Zodoende kwam ik op forums.marokko.nl terecht, ik quote het maar voor de duidelijkheid:

Ik wil allereerst vertellen dat ik een moslim ben en of ik een goede of slechte moslim ben, dat is alleen tussen mij en rabbi.

Ik wil verder vertellen dat ik deze informatie na veel research gevonden heb op het net.

Ik weet zelf niet in hoeverre ik bepaalde delen moet geloven of niet.
Dit geldt namelijk ook voor iedereen, ieder moet voor zichzelf bepalen hoeveel geloof hij/zij eraan moet hechten.

Ik zal de bronnen en links per onderdeel plaatsen zodat je hetzelfde kan lezen als wat ik gedaan heb.

-DE HEL OP AARDE

"We hebben de HEL ontdekt"!

In 1989 werd er in Siberië een diepe aardboring uitgevoerd van 16 km diep, onder de leiding van Sovjetrussische en buitenlandse geleerden, waaronder vooral uit Noorwegen, met het doel om een middel te vinden om op tijd gewaarschuwd te worden tegen het gevaar van een nakende aardbeving. Het project bestond hierin op de bodem van de boringsbuis een bijzondere microfoon te plaatsen verbonden met een bandopnemer aan de oppervlakte om de geluiden te registreren die voortkomen van een beginnende verplaatsing van de continentale lagen, wat het begin is van een toekomstige aardbeving.

"We hebben de HEL ontdekt"! Dit nieuwsbericht werd vooreerst gepubliceerd in de Noorse en Finse dagbladen, en dan hernomen in de Verenigde Staten van Amerika door de "Weekly World News" van 24 april 1990, waaruit de volgende uittreksels.

"Het Finse dagblad "Ammenusastia" publiceert de getuigenis van de Sovjetrussische geoloog Dr. Dimitri Azzacov, die verklaart: "Als communist geloof ik niet aan de Hemel en evenmin aan de Bijbel, maar als wetenschappelijk geleerde geloof ik vast en zeker aan de Hel. Het is onnodig u te zeggen hoezeer wij geschokt waren door een dergelijke ontdekking, maar wij weten wat wij gezien en gehoord hebben; en wij zijn absoluut overtuigd dat wij het plafond van de Hel doorboord hebben.

Gekomen op een diepte van 16 km en een temperatuur van 100 graden Celsius begon de boorkolom ineens te draaien met maximumsnelheid, een teken dat de kop van de boor in een grote lege ruimte terecht was gekomen, een holte in de aardkorst. De dieptethermometer wees een temperatuur aan op de bodem van 1100 graden Celsius. Toen we de boorkolom bovengehaald hadden ontsnapte er een gaswolk uit de booropening, en we konden nauwelijks onze ogen geloven...... een wezen voorzien van haken en de ogen vol boosaardigheid komt tevoorschijn en het huilt als een wild dier alvorens te verdwijnen. Een deel van de techniciens en van de werklieden sloeg op de vlucht.

Miljoenen mensenstemmen schreeuwden hun pijn uit! De speciale microfoon werd in de booropening neergelaten hetgeen het eigenlijk doel was van het project. In plaats van het geluid eigen aan de aardlagen in beweging, horen we een stem die huilt van smart. Met de gedachte dat het hier ging om een defect aan ons materiaal, en na een grondige verificatie werden onze ergste vermoedens bevestigd, het was niet één enkele stem maar miljoenen mensenstemmen die we gehoord hebben en geregistreerd op de magneetband. Vervolgens hebben we de werken stilgelegd en de opening afgesloten. Het is duidelijk dat we iets buitennatuurlijks ontdekt hebben, en dat we buitengewone dingen gezien en gehoord hebben.

Een andere getuigenis. De Noorse minister van Justitie, gedurende zijn kerstvakantie van 1989 in Californië, hoorde daarover spreken op de radio en verklaarde niet weinig gelachen te hebben met de naïviteit van de Amerikanen die geloofden dat de hel in de diepte van de aarde gelegen is. Eenmaal terug in Oslo, schrijft hij in een brief van 07.01.1990 aan zijn vrienden in Californië: "Met moeite kan ik geloven aan de choque die ik kreeg bij mijn terugkeer in Noorwegen: alle dagbladen waren vol van dit bericht! En ik ben tot het besef gekomen dat, als er een Hel bestaat, dat ik er zeker zal eindigen.

"Ik smeek u, laat niemand die ontdekking begraven! Ik heb de seismoloog Bjarne Nummendal ontmoet, lid van het wetenschappelijk team, die me zei: "De ontdekking van die menselijke stemmen en ook van dat duivelse wezen dat geschreeuwd heeft in het Russisch: "Ik heb u in mijn macht!" heeft de Sovjets zo geschokt dat ze ons met de dood bedreigd hebben als we er over zouden spreken. Aan de buitenlanders hebben ze zelfs een aanzienlijke som in dollars gegeven om hun stilzwijgen af te kopen. Een Russische chauffeur verklapte dat er drugs uitgedeeld waren om hun geheugen uit te wissen over die feiten.

"En de put van de afgrond werd geopend......" (Apocalyps 9:2).
Dit bericht is een vertaling vanuit de authentieke tekst.
Er bestaan minstens tien buitenlandse versies van dit bericht, deze heb ik persoonlijk in handen gehad.
Laat ik dan de koe maar bij de horens vatten, hoe ver kan je gaan op een forum?, hoe werkelijk is de werkelijkheid dan nog?

Ik vind dit onderwerp vooral interessant vanwege de eventuele linken die er te leggen zijn met het nazi gedachtengoed, uiteindelijk ontstaan uit de 'genootschappen' actief in de 19e eeuw (hier staat een opmaat voor het hele verhaal).
Ik hoef toch niemand uit te leggen waartoe de theorieen betrefende het onstaan van het Al, aarde, en haar volkeren uiteindelijk naar toe leide: de hel op aarde (onder het mom van er kan er maar één de beste zijn!).
Voor mij is dit dus een metaforisch onderwerp of noem het een spiegel waartoe de dingen kunnen leiden!
Oorlogen worden nu gevoerd in naam de democratie en vrijheid, ja mijn gootje, veel mensen zien het wel maar denken slechts in hun eigen vrijheidskader.

Wat betreft het holle denken wil ik graag een door mij zeer gewaarderde bijdrage van Lasker quoten:

QUOTE(lasker @ Apr 10 2008, 20:54) *

Daarbij voeren de Nazies (Amerikanen) zelf in het geniep nog steeds een smerige oorlog. Zo bewapenen zij allerlei gewelddadige minderheidsgroepen, waarvan je sommige zeker onder elke definitie van terroristen kunt vatten. Nog smeriger is dat zij Afghanistan tot de absolute wereldleider in heroïne productie hebben gemaakt. En dat terwijl de papaverteelt onder de Taliban geheel tot stilstand was gekomen. Vanuit Afghanistan overspoelen zijn Iran met goedkope heroïne. Heroïne is in Iran nu goedkoper dan alcohol en ondanks dat Iran duizenden drugssmokkelaars ophangt elk jaar is het dweilen met de kraan open en zijn er nu zo'n 5 miljoen verslaafden.

De Nazies (Amerikanen) zullen niets nalaten om Iran en zijn olie weer terug onder hun invloedssfeer te brengen. Iran heeft naast olie ook grote hoeveelheden uranium die het graag voor binnenlandse energie opwekking wil gebruiken. Hoe vreemd dit ook mag lijken is het te duur om overal olie te gebruiken, het is zelfs zo dat Iran Olie importeert om bepaalde gebieden van energie te voorzien. Daartoe wilde het uranium logischerwijs opwerken wat de bruikbaarheid vertienvoudigt. Ze hadden daartoe een contract met de Fransen, maar die kwamen hun verplichting niet na. Daarom zijn ze noodgedwongen zelf een opwerkingscentrale gaan bouwen op basis van de technologie die onder de Shah van de Amerikanen was gekregen. Ze hebben netjes alle verdragen ondertekend en staan alle controles toe. Maar de Nazies (VS) doet net als of dit een reden tot oorlog is.

Misschien vind je de vergelijking nazi's, de VS onsmakelijk. Maar dat komt alleen maar omdat je nog te zeer gevangen genomen bent door de programmering van de media. Want de VS doen alles wat de nazi's deden. Ze hebben concentratiekampen waarin ze onschuldige opsluiten, ze martelen, ze vallen landen onder smoezen binnen om ze van hun grondstoffen te beroven, ze hebben een economie die op wapenproductie is overgeschakeld. Ze hebben ook een enorme propagandamachine die het volk opstookt tegen wie op dat moment de ideologische vijand is.

Ik vind dit topic sprekend genoeg voor hetgeen wat ik wil uitdrukken met holle aarde en de idd. wat lange verhandelingen van bv. Lasker zeer waardevol voor het openen van de denkkaders op dit forum.

Ik voel steeds meer de behoefte om het toch maar te gaan hebben over engeltjes, feeën of elfjes!

@Thaboy: de waarheid ligt in jezelf, een zoektocht voor het leven en als het om literatuur gaat, moet ik direct denken aan het beroemde boek Alleen op de wereld van Hector Malot van rond 1900, waarin het kleine weesjongetje Remi zich voegt bij Vitalis, de oude man, en zijn dieren, waaronder een aapje genaamd meneer Joli-Coeur.

Uit het boek:

Nu begreep ik ineens wat zijn buis zo geheimzinnig in beweging had gebracht. Zo'n vreemd diertje had ik nooit eerder gezien. Het had een rood buisje aan, met gouden biezen afgezet. Armen en benen waren bloot. Poten had het eigenlijk niet. Zijn huid was zwart behaard. 't Had een hoofdje, dat niet groter was dan een vuist. En een kort, breed gezichtje, met dicht bij elkaar staande
kraaloogjes. 'Wat een lelijke aap is dat!', riep Barberin vol afschuw uit. 'O, is dat nu een aap?', dacht ik. Ik had er wel eens over gelezen in een verhaaltje, maar nooit had ik er een gezien.

Verder laat ik het hier bij!
thaboy
Als de nazi's naar de holle aarde zijn gevlucht, laten we hopen dat ze daar niet teveel macht krijgen. Als ze teveel macht krijgen, laat ons hopen dat zij geen oorlog beginnen.

A.C.B.Doemlicht
QUOTE(thaboy @ May 18 2008, 10:10) *
Als de nazi's naar de holle aarde zijn gevlucht, laten we hopen dat ze daar niet teveel macht krijgen. Als ze teveel macht krijgen, laat ons hopen dat zij geen oorlog beginnen.

Broodje AAP verhaal!

Veel nazi's zijn met behulp van de KLM in 1945 naar Argentinië gevlucht (waarvan archiefstukken zijn in te zien).

> Link naar een krantenartikel van 24 januari 2008

> Link naar een link voor een filmpje

(wie vrij van zonde is werpen de eerste steen).

QUOTE(A.C.B.Doemlicht @ Feb 6 2008, 21:54) *
Zij die weten kunnen niet vergeten!
MVLK
Goed, beste Doemlicht, en de relatie VS - Argentinië is je dan ook bekend, neem ik aan? Ik bedoel niet de officiële relatie, maar de relatie tussen de machtigen der aarde en hun materialistische verlokkingen... Ik neem aan van wel, gezien je FARC die te pas en te onpas opduikt... Nochtans, het gaat hier niet om geheime info, dit kan je gewoon in de krant lezen als je de moeite doet om door te denken over de feiten die er verhaald worden. De details achter de schermen staan er niet bij, dat vergt wat algemene kennis.
A.C.B.Doemlicht
QUOTE(MVLK @ May 18 2008, 13:07) *
Goed, beste Doemlicht, en de relatie VS - Argentinië is je dan ook bekend, neem ik aan? Ik bedoel niet de officiële relatie, maar de relatie tussen de machtigen der aarde en hun materialistische verlokkingen... Ik neem aan van wel, gezien je FARC die te pas en te onpas opduikt... Nochtans, het gaat hier niet om geheime info, dit kan je gewoon in de krant lezen als je de moeite doet om door te denken over de feiten die er verhaald worden. De details achter de schermen staan er niet bij, dat vergt wat algemene kennis.

Ja dat zeg ik dus, de nazi's zijn niet met ufo's (
Haunebu) de holle aarde ingedoken!
Gewoon keurig en netjes door de Koninklijke Luchtvaartmaatschappij naar Argentinië gebracht.
. . . en de moeite om door te denken? (ben ik van Duitschen bloed?!) een argentijnse getrouwd, trouw tot in den doet!

Wilhelm en Maxima zij trouwden, was zij van duister bloed?

En zo zakken we af, way down in the hole!

MVLK
In een poging om wat meer ontopic te raken, wil ik het geachte forum de volgende stelling van Standish voorleggen: "... This is a slape in the face of Newtonian physics, of course, since a sun existing in the center of the earth would either burn the whole globe to a cinder, and/or its gravity would cause the hollow sphere to collaps"

Klopt dit uitgaande van Newtons gelijk?
berkana
Hoeft niet, de beweringen van Newton zijn inmiddels al 300 jaar oud en nog weten we niet wat zwaartekracht is, een vervolg met "tegenbewijs" :

link : http://www.frontierscience.nl/index.php?op...2&Itemid=26

Vooral het laatste stuk is iets om over na te denken! , evenals de geluiden van A.C.B.

"Een indirect bewijs voor de aanwezigheid van polaire gaten is de gevonden radioactiviteit op de zuidpool als gevolg van de Chernobylramp. Slechts uit kerncentrales kan de stof Caesium-137 vrijkomen en het is precies deze stof die op de zuidpool werd aangetroffen 20 maanden na de ramp. Aangezien we weten dat de radioactiviteit van Amerikanen en Russen (en dus ook die van Chernobyl) door luchtbewegingen (luchtbewegingen overschrijden zelden de evenaar naar het andere halfrond) wordt geconcentreerd op de Noordpool, blijft de vraag hoe dit Caesium-137 op de zuidpool kon komen. Is er soms een verbindingsgang tussen Noordpool en Zuidpool dwars door de aarde?
thaboy
In het topic over de eindconclusie van vier topics van nollekes hebben enkelen het gehad over vulkanisme in RLC, ik pik hier de draad weer op:

Onderaardse wegen zijn echter interresant, deze kunnen naar de holle aarde leiden, ook het fysiek en spiritueel beter voelen van mensen laat ons merken dat er waarschijnlijk een stuk gesteente van de kern is vrijgekomen bij een "kernstorm", zoals een kernstorm alle gigavulkanen het leven heeft ingeblazen. Dit stuk gesteente verklaart natuurlijk veel, misschien zijn de cromlechs gebruikt om deze energie te binden? Nu even terug naar koning Arthur en de graal, in het eerste verhaal werd de graal afgebeeld door een steen. Hebben we het over een deel van deze steen? De krachten komen wel overeen.
MVLK
QUOTE(thaboy @ Jun 5 2008, 16:55) *
In het topic over de eindconclusie van vier topics van nollekes hebben enkelen het gehad over vulkanisme in RLC, ik pik hier de draad weer op:

Onderaardse wegen zijn echter interresant, deze kunnen naar de holle aarde leiden, ook het fysiek en spiritueel beter voelen van mensen laat ons merken dat er waarschijnlijk een stuk gesteente van de kern is vrijgekomen bij een "kernstorm", zoals een kernstorm alle gigavulkanen het leven heeft ingeblazen. Dit stuk gesteente verklaart natuurlijk veel, misschien zijn de cromlechs gebruikt om deze energie te binden? Nu even terug naar koning Arthur en de graal, in het eerste verhaal werd de graal afgebeeld door een steen. Hebben we het over een deel van deze steen? De krachten komen wel overeen.

@ thaboy
1. onderaardse lavatunnels zitten normaal gesproken vol lava. Door stolling zet de massa uit. Er is GEEN ENKELE aanwijzing tot nog toe hier aangebracht dat er lavagesteenten zouden zijn te vinden in de regio. Ik wacht op bewijs, thaboy.
2. als eerder gezegd, maar blijkbaar niet tot je doorgedrongen: de vorm van de krater komt niet overeen met een lava-krater, van welk type dan ook. Wel met een geheel ander type, waar warme gassen door tunnels kunnen gejaagd worden . Deze tunnels kunnen in kalkrijke zones ook door de gassen afgebroken worden, mits de juiste randvoorwaarden. Dit zou de verglazing kunnen verklaren.
3. Er is tot nog toe geen enkel bewijs van een onderaardse weg. Het is dan ook zinloos om te doen alsof die er per definitie is. Zo sluit je alternatieve benaderingen uit. Wees een goede onderzoeker, en begin met je theorie in vraag te stellen. Anders moet ik je naast profeet ook tot fundamentalist kronen.
4. een onderaardse weg, zelfs een labyrinth, is geen weg naar holle aarde. Zelfs niet midden in een vulkaan. Toffe SF avant la lettre, maar meer bewijs dan dat (of iets dat daar voor moet doorgaan) is er niet. Je gaat dus ook hier voort op een FANTASIEVERHAAL. (allez, een keten aan op elkaar voortgaande verhalen)
5. Hoe mensen zich voelen kan met vanalles te maken hebben. Om maar één ding te zeggen: het is er vrij van elektrosmog. 1000 andere mogelijke redenen. Waarom een zo moeilijke these als dat het zou zijn omdat er kernstormgesteente quasi aan de oppervlakte zou liggen???
6. "zoals een kernstorm alle gigavulkanen het leven heeft ingeblazen": doe je huiswerk nog eens, wil je. WAAR zit de lavagordel, schatje? Op WELKE DIEPTE? en WAAR zou een kernstorm woeden? Zucht. Ik verwijs naar de PB's en de openlijke terechtwijzingen van de afgelopen dagen, misschien moet je een dag eens niet posten en nadenken over wat je daarin gezegd werd???
7. "dit soort gesteente verklaart natuurlijk veel": ja, heus? Dat je vroeger moet gaan slapen? Sorry hoor, maar er zijn grenzen.
8. De Cromlecks. Meervoud. Waar zie je er dan nog? Of wil je stellen dat onder elke cromleck magnetisch lavagesteente zit uit een kernstorm die mensen zich geweldig doet voelen?
9. Cromlecks om energie te binden: dat wil ik je nu wel eens zien tekenen zie. Energie binden. Van alle mogelijke taalconstructies, kies je 'energie binden' - is dat zoals mayonaise? Moet dat 'pakken'?
10 Over de graalsteen begin ik zelfs niet. Misschien kan je eens LEZEN wat er staat in het verhaal, pakweg in meerder talen? En DAN iets GEFUNDEERDS pennen?

Ik heb niets tegen een idee lanceren, doe ik zelf ook graag, maar dit is eerste studiejaar eristiek van het meest slechte type. Geen wonder dat Plato hier mottig van wier, om het Stickxiaans te zeggen.
nollekes
Thaboy, je kan veel gepalaver vermijden door vooraan en hier en daar in het midden van je postings het woordje PO te plaatsen. Beter een PO teveel dan te weinig. PO is HET sleutelwoord bij het creatief denken zoals jij het beoefent, waarschijnlijk tot de grootste voldoening van professor Edward de Bono die het woord uitvond.

Je hoeft dan ook niet meer te schrijven "ik denk dat" of "misschien is het wel zo" of "willen we eens nadenken in de richting van" of "stel dat" of "ik lanceer da stelling dat". Gewoon PO en echte creatieve denkers weten wat dat te betekenen heeft en vooral hoe ze al dan niet meedenken met jou met hun eigen PO.
nollekes
Ik neem nog even de tijd om uit te leggen wat Edward de Bono o.a. bedoelde met creatief / lateraal denken. PO: je hebt een onopgelost probleem in de huidige "normale" wereld.

De Bono raadt dan aan je probleem te verplaatsen in een totaal andere (zelfs absurde) wereld. Ik geef wat voorbeelden.

- Hoe zou je je probleem definiëren en oplossen in een tweedimensionele wereld.
- Hoe zou je je probleem oplossen in een quasi onbereibaar monnikkenklooster hoog in de bergen.
- Hoe zou het probleem opgelost worden in de dierenwereld.
- Hoe zou je je probleem oplossen op de bodem van de oceaan.
- Hoe je je probleem oplossen in een hiernamaals.
- Hoe zou je je probleem oplossen indien er geen zwaartekracht bestond.
- Hoe zou je je probleem oplossen indien de wereld een kubus was.

Zo kan je tal van bizarre (onmogelijke) werelden gebruiken.

In deze surrealistische wereld zoek je "iets" (kan zowat eender wat zijn) dat zou kunnen betrekking hebben met je geherdefinieerd probleem. Je laat je in deze zoektocht door niets beperken en zeker niet door personen die niet weten wat creatief denken is. Het speelt zelfs geen rol indien je "iets" ethisch of moreel verantwoord is. Je taak is uitsluitend "ietsen" te genereren, niet er verantwoordelijk voor zijn. Dat nieuwe "iets" tracht je nu opnieuw te relateren met je oorspronkelijk probleem in de "normale" wereld. De Bono noemde dat : TO FORCE TO FIT. In vele gevallen krijg je nu een Eureka-moment. Dit wil niet zeggen dat je "iets" zeker bruikbaar is. Dat hoeft ook niet. Dat is de bedoeling niet. Maar in ieder geval zal men het oorspronkelijk probleem uit een andere invalshoek bekijken. EN DAT LEIDT MEESTAL TOT OPLOSSINGEN, OOK BIJ KLASSIEKE DENKERS DIE TE DICHT MET HUN NEUS OP HET PROBLEEM ZATEN.

Voor mij hoef je dus niet te veranderen. Je hebt nu reeds meer losgeweekt op het forum dan eender wie. Ik ben er zeker van : je hebt zelf zeer veel geleerd. Je hebt nu een reserve aan nieuwe ideeën in je rugzak zitten. Gooi ze niet weg. Koester ze. Geneer je niet indien je zelf tot de conclusie komt dat sommige stellingen "erover" waren. Jij hébt tenminste stellingen en je hébt tenminste het lef om ze te verkondigen.

Bovendien is dit een publiek forum. Men is niet verplicht je postings te lezen en erop te replikeren.

OP DE PLATGETREDEN PADEN VAN DE VEILIGE GULDEN MIDDENWEG IS HET VERVELEND KUIEREN.
VERLAAT DIT ECHTERNACH-PAD IN HET DAL EN TREK DE BERGEN OP.

thaboy
@ MVLK

1. door stolling verkleind het volume

2. Ik weet niet of jij of mijn bronnen er naast zitten maar in elk geval heb ik wel iets opgevangen over die krater.

3. Er is geen bewijs, maar ik sluit het niet uit.

4. Zie vorige.

5. Daar heb je gelijk in, maar ik sluit niet uit dat dit "gevoel" aan de graal kan liggen, wat zijn betekenis en vorm ook maar mogen zijn.

6. met "kernstormen" bedoel ik zonnestormen maar dan met de kern.

7. ik had het grotendeels over het goed voelen van mensen etc.

8. de cromlech in LVLC, Stonehenge, Delphi, etc.

9. Als ik met 2 spiegels de zonnestralen op de goede manier laat spiegelen, dan raken de stralen elkaar op een gegeven moment, dat noem ik het binden van stralen, energie binden werkt ongeveer hetzelfde (licht is natuurlijk ook wel energie, maar zichtbare, mocht daar het grote verschil zitten)

10. Van serapis, wikipedia, en een 10-tal sites heb ik vernomen dat het in het begin toch wel om een steen gaat.

maar dit is eerste studiejaar eristiek van het meest slechte type

zonnestormen van de kern in een holle aarde? rekening houdend met spiritualiteit, de graal en Sauniere?
Als je iemand van het eerste studiejaar zoiets ziet schrijven...
---

Het lijkt erop dat ik tegenwoordig goed met mijn woorden moet uitkijken, de woorden "kernstorm", "rest", "hier", "cromlecks" blijven hier precies zwaar op de maag liggen.
---

Mocht het een troost zijn voor sommigen, zeg ik grotendeels gedag aan het posten.
nollekes
Thaboy, er zijn nog andere kanalen om je stellingen te verkondigen.
A.C.B.Doemlicht

Het Vaandel van Vrede

Dit symbool werd gecreëerd door de in Rusland geboren visionair kunstenaar Nicholas Roerich (Nikolay Rerikh, 1874-1947).
De vernielingen van de eerste wereld oorlog en van de Russische Revolutie lieten hem inzien dat juist de culturele erfenis van elk land in essentie een wereldschat is.
Boeken, kunst en gebouwen moeten beschermd worden tegen de vernielingen die oorlog en verwaarlozing kunnen toebrengen, want zonder deze culturele erfenis zou het leven veel van zijn waarde verliezen.
Omdat Roerich inzag dat alleen door internationale samenwerking dergelijke bescherming gegarandeerd kon worden, heeft hij het Roerich Pact opgesteld.
Het Roerich Pact is een internationaal verdrag, en is ondertekend door India, de Baltische Staten en door 22 westerse landen, waaronder de Verenigde Staten.
Na de ondertekening in 1935 is dit verdrag internationaal geldig geworden tot op de dag van vandaag.
Het dragen van de Vaandel van Vrede geeft elke natie het recht zijn culturele en/of artistieke erfenis te beschermen.
Vanwege de inhoud van het 'Roerich Pact' wordt de 'Banner of Peace' ook wel de Pax Cultura genoemd. het stelt o.a. ook drie-eenheid van Religie, Wetenschap en Kunst voor, die bij elkaar worden gehouden door een cirkel van cultuur.

Over het thema ' het pad naar Shambala' heeft Roerich honderden schilderijen gemaakt, die overal op de wereld zijn tentoongesteld.
Hij en zijn vrouw Helena hebben dan ook vele malen gereisd, vaak trokken ze door gebieden waar nog geen enkele westerling was geweest.
Op een van die Roerich expedities konden de leden van het reisgezelschap op bepaalde plekken in de natuur bijzondere energieën voelen.
Deze plaatsen in het Altai gebergte en Mongolië zijn soms gemarkeerd met door mensen gemaakte symbolen, waarvan sommigen zelfs dateren uit het Stenen Tijdperk.
Eén van die symbolen is de triade, die uit drie bolletjes bestaat met een cirkel eromheen.

Rudy Kleinstra zegt in zijn boek Shambhala; Het verborgen land waar het wiel van de tijd stilstaat: " In het Stenen Tijdperk gebruikte men dit symbool als aanduiding voor vortexplaatsen: krachtplekken in de natuur waarvan de energie als een wervelwind voelbaar is.Deze energie werd in de oudheid, toen de harmonie tussen de mens en de natuurkrachten nog intact was, als heel belangrijk beschouwd. Hier vond de verering van de aarde en dekosmos plaats. Sommige zeer sterke vortexplaatsen werden door sjamanen als tijdspiegel gebruikt. Op deze lokaties doordrongen de aardse en geestelijke energieën van de kosmos elkaar op een dusdanige manier dat er reizen konden worden gemaakt naar het verleden en de toekomst."
De triade komt overal ter wereld voor: in India is een een teken van blijdschap en geluk (Chintamani), op boeddhistische banier, in Tibet als de Drie Juwelen, in de Himalaya op de borstsieraden van alle bevolkingsgroepen, in China en de Tempel van de Hemel (Bejing), op antieke Ethiopische en koptische relikwieën, op zwaarden uit de Kaukasus (Gurda), op de schilden van de kruisvaarders en de harnassen van de Tempeliers, op de Madonna van Staatsburg, op oude Russiche iconen, etc.
In het Stenen Tijdperk gebruikte men de omcirkelde triade als aanduiding van Vortex plaatsen; krachtplekken in de natuur waarvan de energie als een wervelwind voelbaar is. Deze energievormen werd in de oudheid, toen de harmonie tussen de mens en de natuurkrachten nog intact was, als heel belangrijk beschouwd. Hier vond de verering van de arde en de kosmos plaats. men markeerde de plekken met inscripties en schilderingen, maar ook door er menhirs (rechtopstaande stenen), steencirkels en temples op te richten. In Newgrange in Ierland is bijvoorbeeld de triade aangebracht, als drievoudige spiraalvorm. Dit symbool is afkomstig van de oude , stille symbolen taal van de druïden/sjamanen."

Bron:
Het verborgen land waar het wiel van de tijd stilstaat - Rudi Klijnstra - Uitgeverij: Karnak - ISBN: 9789063500917

MVLK
wiki op vortex:
"De frequentie van kunstmatig opgewekte wervels in een stromend medium kan gebruikt worden om het debiet daarvan te meten.
Wervels kunnen gebruikt worden om de overdracht van krachten op het medium te vergroten. Voorbeelden hiervan zijn vliegtuigvleugels (met name deltavleugels, zie Concorde), kanopeddels en roeiriemen. Hommels zouden zonder deze techniek niet kunnen vliegen en ook vleermuizen maken gebruik van wervels."
link graal
link wormholes (de rest denk je er maar bij)

drie puntjes in een cirkel...

dat is dus waarom ik graag naar een wasmachine in high spin kijk: weet je werkelijk niet waar al die kousen eindigen? laugh.gif
Zwaanridder
ik vind dat symbool met die drie bolletjes precies een klaverblad ik weet hoe anderen dit symbool zien ?
MVLK
ivm leviteren en magneten: we hebben deze al een hele tijd in huis, als je fysiek wil ervaren hoe het werkt (ik bedoel voelend) dan is dit een leuke. Ik had 'm uit de urania-webshop maar de prijs is ongeveer gelijk. Een moeilijke evenwichtsoefening met magneten! En draait ook 'spontaan'. Kan je leuk bij fantaseren over holle aardes blink.gif

speeltje
A.C.B.Doemlicht
QUOTE(MVLK @ May 13 2008, 21:31) *
Wie helpt mij verder?

in de these dat er een holle aarde is, zou door actie-reactie de binnenkant dan niet de andere kant kunnen opdraaien? de buitenaarde draait om haar as. Onder de korst zit een vloeibare mantel. Deze kan erg dens zijn door de combinatie van materiaal dat een impulsmoment krijgt en een krimpende aardkorst door afkoeling. Optie één is dat binnenin de vloeibare massa alsmaar taaier wordt, en een binnenruimte oplevert die meedraait met de buitenwereld. Wat zou dat voor de binnentijd betekenen?

Maar er kunnen ook verschillende sferen zijn. Vast - vloeibaar - vast, waarbij vloeibaar niet enkel vloeibaar gesteente kan zijn maar ook water, gassen onder druk, ... In dat geval zouden twee sferen in tegengestelde richting draaien. Zou dit magnetisme kunnen veroorzaken? Wat zou dat opleveren voor het tijd-ruimteveld?

een centrale zon - hoe komt die dan in het centrum? Was die altijd al het centrum, en trok deze andere stoffen aan? Is de binnenzon de magneet, en staat deze niet centraal, maar tegen het magnetisch punt aan?

Ik snap maar niet waarom onze polen afgeplat zijn ipv een kegelvorm te hebben. Simpele verklaring?

Uit aardbevings onderzoek weet men dat het buitenste deel van de aardkern vloeibaar is, en het binnenste deel vast, dit komt doordat de temperatuur daar door de zeer hoge druk wordt gecompenseerd.
Sinds 1995 weet men dat die binnenkern van deze aardkern één groot kristal is, het grootste waarvan we weet hebben.
Uit kleine verschillen tussen aardbevingsgolven kan worden afgeleid dat daar ijzeratomen netjes op elkaar zijn gestapeld tot een bal met een doorsnede van ruim 2400 kilometer (ongeveer de grote van de maan).
Die bal draait sneller rond dan de vloeibare buitenkern, zo ontstaat een soort van reusachtige dynamo, die het aardmagnetisch veld opwekt.
Uit het feit dat aardbevingsgolven op bepaalde diepten worden afgebogen of weerkaatst, kunnen op deze wijze de grenzen van de diverse schillen in de aarde worden bepaald.
De seismologen Paul Richards en Xiaodong Song ontdekte in 1996 dat de aardkern ronddraait.
Het is hun bevinding dat de omwenteling van de harde kern er twee derde seconde korter over zijn cyclus dan het totaal van de aarde, dit verschil loopt op tot 1,1 graden per jaar.
Door het verschil in deze rotatie stromen er miljarden ampères tussen de vaste binnen- en de vloeibare buitenkern, dit vormt de basis voor het aardmagnetische veld.

Michael Wysession verbonden aan de Washington-universiteit te St.Louis onderzocht seismogrammen van ruim 750 diepe aardbevingen die aan de rand van de Stille Oceaan optraden.
Deze bleken vooral te worden weerkaatst door een duizend graden koeler rotsmassief op 2900 kilometer diepte, hij concludeerd dat er ook zich ook water bevind aan de binnenkant van de aardmantel.

Tweehonderd miljoen jaar geleden, toen het oercontinent Laurasia zich van Europa tot Zuid-Oost Azië uitstrekte lag er boven deze plaats een enorme zee/oceaan tussen de paleocontinenten Gondwana en Laurazië
De bodem van die zogenoemde Tethys Zee schoof door de continentverschuiving onder de aardkorst en zonk dieper en dieper weg in de mantel van de aarde, kennelijk is deze zeebodem nu nog niet gesmolten en dobbert die op de vloeibare buitenkern van de binnenzijde van de aarde en veroorzaakt nog steeds aardbevingen onder het Europees continent > TU Delft

Television and InfraRed Observation Satellite & Nee de Amerikanen kennen geen 1 april grappen
saintgermain
Mischien vinden sommigen dit interessant nu we het toch over agartha hebben, voor uwer wikipedia verknochte zielen;
http://en.wikipedia.org/wiki/Globus_Cassus
http://en.wikipedia.org/wiki/Tlon,_Uqbar,_Orbis_Tertius
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyson_Sphere
http://en.wikipedia.org/wiki/Agartha

Wat me opvalt is dat Miglos niet bij de ingangspunten staat, en nog enkele.
MVLK
shambhala en vril is ook wel leuk, maar dit is vast niet het geschikte topic - maar welk dan wel? suggesties? (durf er geen meer aanmaken sinds mijn vorige pogingen wink.gif )
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.